• tel.: 71 367 08 98, 71 367 08 99
  • kom: 500 194 378, GG: 3593324
  • pn-pt: 08.00 - 16.00
  • e-mail: biuro@wamax.com.pl

Aktualności

2025.11.05 W PONIEDZIAŁEK 10 LISTOPADA NIE PRACUJEMY

Szanowni Klienci 

Zamówienia z 7 listopada będą dostarczane 12 listopada

Zamówienia z 10 listopada będą dostarczane 13 listopada 

Przepraszamy za utrudnienia !

W razie pytań prosimy o bezpośredni kontakt z TWOIM OPIEKUNEM :)

 

2025.09.08  Wzrost cen kawy – dlaczego kawa drożeje?

Drodzy Klienci w związku z licznymi zapytaniami staramy się w skrócie odpowiedzieć na to ważne pytanie. 

Wzrost cen kawy – dlaczego kawa drożeje?

Cena kawy na światowych rynkach rośnie, a konsumenci coraz częściej zastanawiają się, co jest tego przyczyną. Wpływ na tę sytuację miało kilka czynników, zarówno klimatycznych, regulacyjnych, jak i ekonomicznych. Mowa tutaj między innymi o globalnym ociepleniu i mniejszych zbiorach kawy. Deszcze i susze są częścią tropikalnego klimatu, ale mamy już przykłady zmniejszonych zbiorów z powodu rosnących średnich temperatur, co miało bezpośredni wpływ na późniejszą produkcję.

Kolejnym powodem jest zatwierdzenie przez Unię Europejską projektu ochrony lasów na świecie i wprowadzenie kontroli, gdzie wszyscy zaangażowani (producent, eksporter, importer, palarnia i dystrybutor) muszą posiadać dokumentację potwierdzającą zachowanie zasad ochrony „EUDR” (czyli niewycinania drzew pod plantacje). To dotyczy wszystkich produktów tropikalnych. Brak odpowiedniej dokumentacji będzie surowo karany, nawet do 4% rocznego dochodu firmy. W praktyce w wielu krajach jest to bardzo trudne do wdrożenia, głównie ze względu na panujący lokalnie chaos administracyjny i korupcję. Wykluczenie tych kaw spowoduje ograniczenia w eksporcie, a co za tym idzie – ograniczy ich dostępność na rynku. Całkowite wdrożenie projektu zostało po raz kolejny opóźnione przez UE między innymi właśnie z tego powodu.

Ogólny wzrost kosztu transportu morskiego i lądowego związany z ceną ropy, problemami z Kanałem Sueskim, wojną na Ukrainie i związanym z nią niepokojem rynków towarowych oraz dostępnością kontenerów również miał wpływ na wstępny wzrost cen kawy na rynku w roku 2021 i 2022.

W roku 2025 następuje znaczący wzrost cen kawy, który wynika z globalnych zakłóceń podaży spowodowanych niekorzystnymi warunkami klimatycznymi w kluczowych regionach upraw (Brazylia, Wietnam, Indonezja), rosnących kosztów produkcji i transportu (w tym kryzys na Morzu Czerwonym) oraz silnego popytu. W Polsce w maju 2025 roku odnotowano rekordowe podwyżki cen kawy mielonej (o 25,1%) i rozpuszczalnej (o 20,3%). Prognozy wskazują, że ten trend wzrostowy może być kontynuowany. 

Długoterminowe prognozy:

Eksperci ostrzegają przed dalszymi falami drożyzny i sugerują, że stabilizacja cen może potrwać kilka lat, podkreślając, że kawa może stać się "luksusem". Na chwilę obecną światowe rynki zapowiadają wzrost cen do 40%.  

 

2024.08.12  W PIĄTEK 16 SIERPNIA NIE PRACUJEMY

Szanowni Klienci 

Zamówienia z 14 sierpnia (środa) będą dostarczane 19 sierpnia (poniedziałek)

Zamówienia z 16 sierpnia (piątek) będą dostarczane 20 czerwca (wtorek)

Przepraszamy za utrudnienia i życzymy kolejnego udanego weekendu ! :)

 

2022.05.24 Dlaczego ceny papieru tak rosną.... zapraszamy do przeczytania tego artykułu

W tej historii jest sporo elementów. Zarówno międzynarodowych, jak i bardzo lokalnych. Takich, które przychodzą do głowy od razu, bo są wspólne dla wielu gałęzi przemysłu, i takich, które widzą tylko działające w tym przemyśle firmy. A drogi papier to nie tylko po prostu drogi papier, bo wzrosły ceny wszystkich jego rodzajów. W tym opakowań, a to już czynnik wpływający na ceny wielu różnych produktów.

Drożeje żywność, paliwa, energia, samochody używane i kredyty. Inflacja rozlała się szeroko, więc wyliczać można by bardzo długo. Te wzrosty cen czasem przekładają się na wyniki przedsiębiorstw, które bywają rekordowe. I takie właśnie wyniki opublikował niedawno Arctic Paper, producent papieru (graficznego i opakowaniowego), ale także pulpy celulozowej, z której wytwarza się papier.

Rosną ceny surowców, energii, transportu. Wszystko drożeje, papier też

Przychody całej grupy wzrosły w pierwszym kwartale o blisko 42 proc. rok do roku, do ponad 1,1 mld zł. Zysk netto był cztery razy wyższy niż w pierwszych trzech miesiącach zeszłego roku - wyniósł 146,4 mln zł. "Udało nam się z sukcesem zrównoważyć rosnące koszty surowców, energii i logistyki z wprowadzonymi podwyżkami cen papieru" - napisała spółka w komunikacie prasowym. Porozmawialiśmy z jej Prezesem. 

- Jesienią ubiegłego roku zaczęliśmy notować zarówno istotny wzrost cen podstawowego surowca, czyli włókna celulozowego, jak i gigantyczny wzrost kosztów energii. Do tego doszły jeszcze kłopoty w łańcuchach dostaw, czyli brak środków transportu oraz opóźnienia i korki w portach morskich - wyjaśnia Michał Jarczyński.

- Z jednej strony mamy więc nierównowagę popytu i podaży, nie tylko w papierze zresztą, bo mówimy w zasadzie o wszystkich surowcach i materiałach, a z drugiej presję inflacyjną z tytułu wzrostu kosztów produkcji. Nasza firma przyjmuje politykę utrzymywania zakładanej rentowności, nawet kosztem wolumenu. Dla nas to jest ważne, dlatego przekładamy rosnące koszty na ceny naszych produktów - papieru i celulozy. Ponieważ popyt jest wyższy niż podaż, jesteśmy w stanie ten wzrost kosztów przełożyć w całości na cenę wyrobów - mówi Gazeta.pl prezes Arctic Paper. 

Zatem papier drożeje - przynajmniej w części - z tych samych powodów, z których rosną ceny wielu innych produktów i towarów. Jeszcze przed wojną mieliśmy najpierw pandemiczne wyhamowanie w gospodarkach, a potem gwałtowny wzrost ożywienia. Ten wystrzał uśpionego na miesiące  zapotrzebowania w niektórych przypadkach jeszcze się nie rozładował (dobrze wiedzą o tym m.in. branże, które potrzebują w produkcji na przykład mikroprocesorów). Nie do końca rozładowane są też zatory w portach morskich, przez które przechodzi większość handlu na linii Azja - reszta świata. Te zatory ostatnio nawet znów wzrosły, w związku z twardą polityką "zero COVID" prowadzoną przez Chiny i różnego rodzaju lokalnymi lockdownami w tym kraju. 

Do tego pod koniec lutego doszła rosyjska inwazja na Ukrainę. Rosja była dość dużym eksporterem drewna i celulozy, m.in. do Europy i Chin, teraz sankcje UE ten eksport do tej części świata zamknęły. - Mamy o wiele większy popyt na włókno celulozowe w Europie niż możliwości produkcyjne - zauważa Michał Jarczyński. I dorzuca jeszcze jeden skutek wojny. - Produkcja papieru jest procesem chemicznym, do którego potrzebne są różnego typu związki. Najczęściej są to pochodne ropy naftowej, więc na ich ceny oddziałuje wzrost cen tego surowca. Moim zdaniem, problemem może stać się skrobia, którą też wykorzystujemy do wytwarzania papieru, choć będzie to zapewne widoczne jesienią, po zakończeniu zbiorów w Ukrainie - mówi. 

Są też jeszcze inne, bardziej "zwyczajne", lokalne czynniki, jak kilkumiesięczny strajk w fińskiej firmie UPM Kymmene, największym na świecie producencie papieru graficznego. Akcja protestacyjna trwała od 1 stycznia do 23 kwietnia i przyczyniła się do pogłębienia niedoborów papieru na rynku, zwłaszcza w Europie. 

Na początku maja portal Bloomberg pisał o silnym spadku zapasów masy celulozowej na całym świecie. Wojna w Ukrainie, której konsekwencją jest między innymi utrata certyfikatów dla drewna z Rosji, sprawia, że producenci celulozy zaczynają mieć problemy. Chodzi przede wszystkim o firmy ze Skandynawii, ale to, co dzieje się na światowych rynkach, nie pozostaje bez wpływu na sytuację w Polsce, wpływając na popyt i ceny. Rośnie zainteresowanie masą celulozową z Ameryki Łacińskiej, ale tamtejsi producenci nie są już w stanie przyjmować większej liczby zamówień - pracują na 100 proc. możliwości (podobnie zresztą jak Arctic Paper, który w raporcie za pierwszy kwartał podkreślał 99-procentowe wykorzystanie mocy produkcyjnych w wytwarzaniu papieru). 

Drastyczny wzrost cen. "Takiej sytuacji, jaką mamy obecnie, jeszcze nie obserwowałam"

Koszty wytworzenia rosną drastycznie i wskroś całej branży - potwierdza Aneta Muskała, Prezes Stowarzyszenia Papierników Polskich. I ona wymienia przede wszystkim wysokie ceny podstawowych surowców oraz energii - w tym gazu, z którego korzysta część producentów, wytwarzających przede wszystkim tekturę i opakowania. Poza tym także tutaj odczuwalna jest presja na wzrost wynagrodzeń - podkreśla Aneta Muskała. Surowiec do produkcji papieru, czyli celuloza, jest drogi na całym świecie. Droga jest też masa celulozowa, którą polskie zakłady wytwarzają na własne potrzeby - powód to mocne wzrosty cen drewna na aukcjach w Lasach Państwowych, o czym więcej za chwilę. 

W konsekwencji podrożał w zasadzie każdy rodzaj papieru. I papiery higieniczne, jak papier toaletowy czy ręczniki, i papier do drukowania gazet i książek, papier opakowaniowy oraz tektura. Jak wyliczała kilka tygodni temu "Rzeczpospolita", tektura podrożała o blisko 100 proc. rok do roku, najtańsze ręczniki papierowe w ciągu sześciu miesięcy o 27 proc., a taki sam papier toaletowy o 50 proc. Ceny papieru do druku offsetowego w odniesieniu do stanu z początku tego roku wzrosły trzykrotnie.

W tej chwili zamówienia na produkty opakowaniowe czy kartony są składane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. To pokazuje, że w dalszym ciągu mamy nierównowagę, nadwyżkę popytu nad podażą, co powoduje presję inflacyjną. Wzrost cen w pierwszym kwartale w porównaniu z końcem zeszłego roku wyniósł u nas około 25-30 proc. Jeśli porównać aktualne ceny z tymi z połowy zeszłego roku, wzrost sięga od 40 do nawet 60 proc. Ja, pracując w tej branży ponad 20 lat, takich dużych wzrostów w tak krótkim czasie nie pamiętam. Owszem, były wahania koniunktury, wzrosty i spadki cen, natomiast tak szybkie zmiany widzę pierwszy raz- mówi nam prezes Arctic Paper. 

No i jest jeszcze polski wątek, który dotyczy surowca bazowego: drewna, z którego wytwarzana jest celuloza. Polscy producenci celulozy kupują drewno w kraju, a główny sprzedający jest jeden i ceny jego towaru także rosną. A udział drewna w kosztach produkcji papieru to od 30 do nawet 50 proc.

- Handel drewnem w Polsce jest uregulowany w specyficzny sposób. Przede wszystkim, zdecydowana większość tego surowca pochodzi od jednego podmiotu - od Lasów Państwowych. Drewno jest zatem własnością Skarbu Państwa. W Lasach Państwowych dla przemysłu drzewnego obowiązuje też unikalny w skali europejskiej aukcyjny system sprzedaży - mówi Aneta Muskała.

Przez wiele lat ceny w Lasach rzeczywiście były konkurencyjne, kształtowały się zazwyczaj poniżej średnich cen europejskich, a drewno nabywane w Polsce dawało krajowym producentom celulozy, okien, mebli, płyt, palet zauważalną przewagę konkurencyjną. Niestety, w ciągu kilku miesięcy, od drugiego półrocza ubiegłego roku, stało się najdroższym w Europie. Ceny na aukcjach systemowych, otwartych, są wręcz drastyczne, wzrosły - dwu- albo nawet trzykrotnie. Obecnie trwają aukcje na drugie półrocze i ceny szybują jeszcze wyżej. Jest to olbrzymi problem nie tylko dla branży celulozowo-papierniczej, ale i pozostałych przerabiających drewno, m.in. meblarskiej, tartaków, producentów płyt drewnopochodnych, stolarki okiennej i drzwi czy palet - podkreśla.

Prezeska Stowarzyszenia Papierników Polskich mówi, że chodzi o przemysł, który - jako szeroko rozumiany przemysł drzewny - zatrudnia w kraju 400 tysięcy osób. Przekazuje, że branża nie chce od rządu rekompensat czy dopłat, chciałaby za to, by do polskiego drewna dostęp mieli przede wszystkim polscy producenci. Zdaniem Agaty Muskały, powinien to być surowiec strategiczny, a drewno nieprzetworzone, tzw. okrągłe, nie powinno być eksportowane na taką skalę, jak ma to miejsce obecnie. To, że pomysł wpisania drewna na listę surowców strategicznych jest rozważany, sugerował minister rozwoju Waldemar Buda w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną". Powstać ma specjalny zespół, w którym odbędą się prace nad rozwiązaniem godzącym interesy wszystkich stron - i Lasów Państwowych, i producentów z branży drzewnej. W perspektywie dwóch - trzech lat, zwiększone może być pozyskiwanie drewna z polskich lasów.

Na razie jest drożej i, zgodnie z tym, co mówiła Aneta Muskała, w najbliższym czasie ceny mogą jeszcze wzrosnąć. To znaczy, że zdrożeje także tektura i opakowania kartonowe. Pod koniec marca jeden z ich producentów, Akomex, prognozował, że ten wzrost może sięgnąć 50 proc. A to już może być poważne wyzwanie dla wielu innych branż, w tym potrzebujących opakowań do sprzedaży internetowej, ale nie tylko. 

Co dalej? Szef Arctic Paper przekonuje, że cenowy wzrost musi się skończyć, przynajmniej jeśli chodzi o jeden z elementów kosztowych. - Myślę, że cena energii musi się ustabilizować, bo jeżeli będzie dalej tak rosła, to niektórym producentom nie będzie się opłacało w ogóle produkować i nie mówię tu tylko o papierze, a o wielu różnych biznesach. Spodziewam się stabilizacji kosztów, co w najbliższych miesiącach może oznaczać wyhamowanie wzrostu cen - mówi Michał Jarczyński

 

2019.08.06 Nowa Platforma Zakupowa, nowe funkcje, szybsze i przyjemniejsze zakupy !

 

 

2019.05.27 Nowe minimum logistyczne

Szanowni Klienci, 

Po analizie i Państwa sugestiach zmianiamy minimum logistyczne z 250 zł na 200 zł brutto.

Szczegóły w zakładce : DOSTAWA oraz dla przypomnienia poniżej :

Dostawy na terenie Wrocławia
Zamówienia złożone do godziny 15:30 dostarczamy w następnym dniu roboczym w godzinach 9 - 17
• zamówienia powyżej 200 zł brutto - transport gratis *
• zamówienia poniżej 200 zł brutto- transport 15 zł z VAT lub gratis ale przy okazji dostawy w pobliżu innego Klienta w późniejszym terminie (BOK informuję o przewidywanym terminie dostawy)
* dotyczy wartości zamówień po uwzględnieniu rabatów i jest to jednorazowa dostawa bezpłatna (w przypadku nie poinformowania BOK o nieobecności i zamknięciu firmy, zapraszamy Klientów po odbiór towaru na ulicę Mokronoską 2 lub ustalamy inny termin dostawy i doliczony zostaje koszt transportu w kwocie 15 zł brutto ) 

 

 

2018.11.19 Program Przedsiębiorstwo Fair Play 2018

W XXI edycji progarmu otrzymaliśmy nagrodę główną Statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play 2018, dziękujemy za to wyróżnienie. Ideą programu jest zachęcenie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzenia stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne.

 

 

2014.12.10 MY RÓWNIEŻ DZIĘKUJEMY I JEST NAM NIEZMIERNIE MIŁO :) ZACHĘCAMY INNYCH DO POMAGANIA DZIECIOM Z WROCŁAWSKIEGO HOSPICJUM ! :)

 

 

2014.12.05 MAMY PRZYJEMNOŚĆ ZAPREZENTOWAĆ NOWE LOGO IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ NASZEJ FIRMY !

 

 

Szanowni Klienci !

Rozpoczęliśmy proces odświeżenia identyfikacji wizualnej naszej firmy.

Nowe logo jest prostsze i nowocześniejsze.

Zostało przygotowane z myślą o internetowych kanałach komunikacji, które od lat umacniają się na naszym rynku.

W trakcie wdrażania mogą pojawić się chwilowe błędy za które z góry przepraszamy ! 

 

2014.01.02 Z WIELKĄ PRZYJEMNOŚCIĄ INFORMUJEMY, ŻE OTRZYMALIŚMY CERTYFIKAT

 

Program "Przedsiębiorstwo Fair Play" organizowany jest przez Krajową Izbę Gospodarczą i Fundację „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”. Nagroda jest przyznawana dla firm, które poprzez rozwój, stałe podnoszenie jakości obsługi oraz dążenia do ciągłego doskonalenia odpowiadają na wyzwania jakie dyktuje rynek.
Nagroda ma charakter ogólnopolski i ukierunkowana jest na promocję uczciwości, rzetelności i przestrzegania norm etycznych w działalności gospodarczej. Docenienie działalności naszej firmy jest dla Państwa dowodem na to, iż jesteśmy przedsiębiorstwem godnym zaufania.
 

 

 

 

 

 

 

2013.12.01 Wizyta w papierni The Navigator Company w Figueira da Foz w Portugalii

Najważniejszy kamień milowy nastąpił w 1957 r., gdy zespół techników przekształcił fabrykę Cacia w pierwszą na świecie fabrykę produkującą masę papierniczą z eukaliptusa, stosując metodę krafta.

To był początek podróży, która przekształciła portugalską firmę, wówczas nazywaną Companhia Portuguesa de Celulose, w jednego z największych na świecie producentów białej pulpy eukaliptusowej (BEKP) i niepowlekanego papieru wysokiej jakości (UWF).

Konsolidacja

Rozwój, który budowaliśmy przez ponad pięć dekad, miał kilka momentów pędu. Jeden z nich miał miejsce w 1975 roku, kiedy to powstała firma Portucel, która powstała w wyniku połączenia kilku portugalskich fabryk produkujących celulozę, papier i opakowania. Na początku XXI wieku rozpoczął się ważny etap konsolidacji. Wraz z przejęciem Papéis Inapa w 2000 roku i Soporcel w 2001 roku, Portucel przeprowadził działania konsolidacyjne w sektorze w Portugalii. Te dwa etapy były decydujące i dały początek firmie The Navigator Company.

W 2004 roku Semapa nabyła większościowy pakiet udziałów w The Navigator Company. Dzięki temu nowemu etapowi firma umocniła swoją wiodącą pozycję na rynkach międzynarodowych, wzmocnioną w 2006 roku ogłoszeniem budowy nowej papierni w kompleksie przemysłowym Setúbal.

W 2009 roku w kompleksie przemysłowym Setúbal otwarto drugą papiernię. Nowa fabryka w Setúbal, nazwana About The Future, stanowiła nie tylko jeden z najważniejszych kamieni milowych w historii firmy The Navigator Company, ale także przełomowy moment w rozwoju przemysłu kraju.

Dzięki tej inwestycji firma The Navigator Company stała się europejskim liderem w produkcji wysokiej jakości niepowlekanego papieru do drukowania i pisania oraz jedną z największych na świecie.

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był również okresem znacznych inwestycji w produkcję energii odnawialnej i spadku zużycia paliw kopalnych.

Przykładem są znaczące inwestycje poczynione w latach 2009 i 2010: dwie elektrownie opalane biomasą (Cacia i Setúbal), elektrownia o cyklu skojarzonym (Setúbal) oraz generator turbiny parowej (Figueira da Foz).

Dzięki temu The Navigator Company staje się największym krajowym producentem energii elektrycznej z biomasy leśnej. W ten sposób firma realizuje swoje zobowiązanie do budowania coraz bardziej zrównoważonej przyszłości.

 

   
facebook wamax

FACEBOOK

Płatności online

przelewy 24 wamax

wysyłka dpd wamax